Your address will show here +12 34 56 78
blogi
Omasta uupumisestani on kulunut sen verran nyt aikaa, että olen osannut tiivistää tapahtumaa, miksi näin kävi ja mitä siitä opin. Osaan katsoa sitä matkaa ihan eri näkökulmasta nyt. Lisäksi olen luonut itselleni muutoksen monissa osioissa, erityisesti tavassani ajatella. Näin minä katson matkaani tänään, tässä ja nyt.
Mikään ei muuta tai parane, jos jatkamme samalla tavalla ajattelemista kuin aina ennen. Oma asenne pysyy samanlaisena ja sanat eivät mene yksiin tekojen kanssa. Jos alitajuntaa on ruokkinut negatiivisilla ajatuksilla, suruilla ja peloilla tietoisen mielen kautta, vaatii se enemmän työtä muuttaa tapaansa positiivisemmaksi ja valoisammaksi kuin muutaman päivän. Meidän täytyy olla valmiita tekemään töitä ihan päivittäisessä ajattelussamme. Matkalle annan yhden hyvin tärkeän evään; ARMOLLISUUS. Heikkoja hetkiä tulee, mutta jos on tahtoa, niistäkin pääsee yli kerta toisensa jälkeen.
Matka minusta minuun – omaan itseen terveen mielen kanssa on vähän kuin vastavoimat jin ja jang. Pimeys ja valo. Välillä mennään liikaa pimeän puolelle, mutta onneksi löydetään valo ja ne valopilkut. Monta kertaa omat keinot voivat olla hyvin pieniä ja yksinkertaisia huoltaa mieltä, ihan vain pientä omaa tilaa ja aikaa kynttilän valon kanssa. Jokainen kuitenkin vahvistaa omaa matkaansa valitsemallaan tavalla. Matka on ehdottomasti tekemisen arvoinen, se lisää henkistä ja fyysistä hyvinvointia, onnellisuutta, toiveikkuutta ja optimismia. Matka auttaa myös keskittymään suurempaan kokonaisuuteen.
Voimme opetella hidastamaan askelta, vahvistamaan omaa itsetuntoa ja itsetuntemusta positiivisella tavalla ajatella itsestämme ja elämästämme. Voimme opetella pitämään taukoja, sallimaan lepoa ja varaamaan pieniä hetkiä voimaannuttavalle tavalle ajatella, kuinka olemme riittäviä ja voimme elää tässä ja nyt. Ajatella positiivisesti, edes pienen hetken kerrallaan. Positiivisessa ajattelussa on voimaa, myös mielelle.
Omasta kokemuksestani tästä muutaman vuoden uupumisesta ja yli vuoden kestäneestä pimeästä polusta, missä minä kuuntelin musiikkia muiden nukkuessa, oman ajattelutavan muutos oli se suurin muutos. Ymmärrys, että voin omalla mielelläni auttaa kehoani parantumaan. Ulkoisesti ei niinkään muuttunut, mutta sisäisesti todella moni asia on nyt toisin. Päätin haluta opetella olemaan omien ajatuksieni MINDBOSS ja mahdollistaa itselleni kokonaisvaltaisesti paremman elämän. Omalla kohdalla mielentreeni matkani kääntyi nopeammin parempiin tuloksiin kuin hermoston, muistin ja kehon parantuminen. Mutta opin ymmärtämään, että tässäkin minua auttoi ja auttaa oma tapani ajatella ja se mihin ajatuksieni kanssa keskityn. Myös ajatus ihmissuhteistani on ollut tärkeä pysähtyä miettimään ja mitä ihmiset ympärilläni saivat minut ajattelemaan ja tuntemaan.
Lyhyesti: Ajattele sinun voimavaroja sen sijaan, että keskityt voimavarkaisiin. Nimensä mukaisesti toiset varastaa ja toiset kerää varoja. Ole rohkea, mene kohti totuuttaa ja löydä myöskin ne, mitkä saastuttavat omaa mielenterveyttä. Opettele omat rajat ja vastuu. Ota apua vastaan, hae apua. Älä jää yksin. Koska et ole yksin. Meitä on niin monia.

Kauniin ajatuksen myötä,

Kati

0